Skip to main content

friends aka teman aka kawan aka sahabat ♥

assalamualaikum silent friends. ceyh membajeti diri puns.k takde ah bajet sangat macam kedivaan kan. hehe *gelak gedik* korang mesti ada kawan kan. tak kisah lah kawan tu ghupe dia macam orang hutan ke barbie dodol ke sarimah ke temah ke makjemah ke atok aku ke siti nurhaliza ke aaron aziz ke. eh banyak pulak kawan aku kan. *tangan didada ke mata ketas. cer try. k sambung. tak kisah lah kan. tak perlu kau nak kawan dengan dia semata mata nak cari bulu aka duit. macam takda kena mengena je kan. memang pun. HAHA -,-. orang cakap kawan biar berjuta bermillion kasih biar kosong. eh ke satu? =p walaupun berjuta dengan million tu sama tapi suka hati aku lah kan. nak buat dwibahasa. kata je lah kau typo mi. mi tu aka aimi yer tuan puan. bukan mi maggi ke mi goreng ke mi terlebih pedas campur garam sebundle. puan tu bukak penyakit ye cik puan yer. eh? aku pun dah tak faham apa yang tulis ni. lantak lah kan. kalau aku typo malas nak padam. hehe. (Y).

kadang kadang aku ni kalau bergurau agak kasar ke memang kasar? aku rasa ati lagi kasar. maaf ati guna nama kau. nama kau best sangat. k joke k k k. =p. walaupun suara kalau boleh nak sampai ke anak tekak je taknak keluar. eh yeker? macam tipu je. wkwkwkwk. tapi aku tengok sesetengan manusia ni nak kawan dengan budak hot je kan. taknak cool. tak terasa panas ke bila kawan dengan budak hot. aku sampai sekarang pelik kenapa diorang selalu guna hot hot ek? bahasa melayu ada panas. ke ejaan lagi pendek, lagi tu kau nak guna? hmmm. curious. ok lah aku guna panas k. =D . sambung balik. bagi aku, aku rela kawan dengan budak cacat tu berbanding kawan dengan orang yang kejar hot, kalau boleh setiap hari nak update status '' harini I pakai baju VINCCI seluar GUCCI'' eh ada ke gucci keluarkan seluar? HAHA. aku tatau ni. kenapa kau tak cakap je kau pakai spenda PRADA. kan best. hiwhiw. maaf keterlauan. tapi betulkan apa yang aku cakap. benda-2 ni pernah terjadi dalam hidup korang kan. and aku pernah. masa tu aku macam erhh kau cakap dengan aku ke cakap dengan bontot aku? -,-. mujur pulak kan aku tak tanya kau kawan aku ea? -,,-. HAHA. sebab masa tu dia pergi kat aku semata mata nak cakap dia pakai brand apa masa tu. moyang aku pakai lv pun aku tak kecoh. k tu tipu. wink wink. cuba kawan dengan dak oku tu.. atleast boleh ah gak sedarkan aku , ajar aku camna nak istiqamah diri aku sikit. jadi orang sikit. chewah kan.

to me friends like cats. itu kucing aku ahh. kucing aku ni lain macam sikit. dia tau je bila aku ada masalah dia balik rumah. lepastu aku bawak kucing aku ke bilik nangis-2 sambil tadah baldi dua singgit aku tu. aku cerita ah problem aku kat kucing aku. walaupun orang akan cakap aku ni anak sedara orang yang buat hospital tg rambutan tu kalau aku bual-2 macam tu kat depan orang ramai. HAHA. tapi at the end aku akan rasa lega gile! and macam tu ah kawan. dia sentiasa dengar luahan hati aku. apasal aku rasa macam sastera sangat ni. takpe bahasa jiwa bangsa. OHM! aka oh my malay. takda kena mengena kan. =p. peduli apa. walaupun tak semua kawan aku macam tu. tapi boleh ah buat pekasam kan. eheh. ramai kawan yang hanya ada dalam kesenangan banding kesusahan. nak cari kawan dalam kesenangan kacang je ibarat makan kacang bersalut kurma yang dikeluarkan yusuf taiyob *sambil nyanyi lagu iklan yusuf taiyob* fakta tak itu? jujur aku cakap aku belum jumpa kawan karib. =). yess, kawan sentiasa ada. semua kawan aku, aku sayang. of course. bukan nak ambik market ke apa kan. tapi kalau takda diorang takda senyuman yang akan keluar. =). k mi jangan buat orang tacink. eh perasan nya titew. aku tau korang dah pening kan apa yang tulis ni. mesti korang tak baca kan. HAHA. aku tau tu. -,-.

act, aku dah penat nih. cukup ah 3 perenggan. eh ke lebih ni. eh? perasan nyer.































oh , aku suka ni. malangya kan gelang aku dah putus ! T,T


semua menjadi super gegerl =p

hai bro, lu rindu gua kan. oh aku terharu -,-













aku malas nak rotate kan. hee. toce paija. =*

that's all! kbai. assalamuaikum. sebut baik-2 yer.

Comments

Popular posts from this blog

Terima kasih.

Salam dan heyyo ! biar rock sikit memalam ni. hikk. Terima kasih Allah. Terima kasih Mama. Terima kasih Ayah. Terima kasih kakak kakakku. Terima kasih semua ahli keluargaku. Terima kasih semua rakan rakanku. Terima kasih semua. Walaupun nadanya macam tengah buat ucapan perkahwinan Penguin dan Anjing laut jantan, tapi aku ikhlas dengan setiap patah yang aku cuba tuliskan disini. Aku manusia biasa. Aku sentiasa, setiap saat buat salah. Jadi semua, Maafkan aku kalau ada salah silap. Terngumpat, Terhina, Terkeji, Terkasar bahasa, Terguris hati. Segala galanya. Maafkan aku kalian. Maafkan aku. Aku insan biasa. Aku manusia lemah. Hmm, ayat di atas mungkin ayat ombak rindu sikit. tapi ikhlas di hati silalah menjiwainya walaupun macam jiwang sikit. hikk. mukadimah yang sangat panjang yer tak. saje, nak bagi cikgu nampak. hikk. Doa kan aku sentiasa suceed dalam SPM dan hidup yang mendatang, Aminn, Terima kasih bagi sesiapa yg wish. Sekian saje. Assalamualaikum. May Allah bless. piece !

dikala.

Dikala semua tertanya dimana kepergian ku yang dahulu. juga aku tertanya diri aku ini sebenarnya yang mana. adakah aku benar atau aku ini yg salah sebenarnya? biarkan aku dilapuk zaman tanpa ada yang sedar aku juga wujud. bercerita berdua bersama kawan ku, dikala aku kecil hingga dewasa yang mana, semua memilih rupa dan kerana pembesaran itu juga aku menjadi seperti mereka padahal, aku tidak sepatutnya begitu. jadi itu persoalan aku, adakah aku benar atayu hanya memalsu kan keadaan. cakap soal hati, lama juga aku kaburkan diri dari bertanyakan soal itu tapi ada ura ura mimpi yang sering datang malah macam boleh merasainya sendiri. aku bingung. mungkin setan semata bak kata kakak ku? siapa pun dia harapnya dia ada common sense dan ada sabar yang tinggi. mungkin boleh mundur kan setan dalam diri aku? mungkin. ok sekian!

Dia

Dia keliru utk patahkan sayap, Padahal dia boleh pasang semula; Utk tak goyah, Utk tak punah. Dia takut untuk membawa sendiri, Padahal dia boleh untuk berjalan perlahan, Supaya; Tak rapuh dan bersedia, Tak takut dan sentiasa deria. Konklusi; dia sangat rapuh tapi dia tahu dia ada penguat iaitu Dia.