Skip to main content

dikala.

Dikala semua tertanya dimana kepergian ku yang dahulu. juga aku tertanya diri aku ini sebenarnya yang mana. adakah aku benar atau aku ini yg salah sebenarnya? biarkan aku dilapuk zaman tanpa ada yang sedar aku juga wujud. bercerita berdua bersama kawan ku, dikala aku kecil hingga dewasa yang mana, semua memilih rupa dan kerana pembesaran itu juga aku menjadi seperti mereka padahal, aku tidak sepatutnya begitu. jadi itu persoalan aku, adakah aku benar atayu hanya memalsu kan keadaan. cakap soal hati, lama juga aku kaburkan diri dari bertanyakan soal itu tapi ada ura ura mimpi yang sering datang malah macam boleh merasainya sendiri. aku bingung. mungkin setan semata bak kata kakak ku? siapa pun dia harapnya dia ada common sense dan ada sabar yang tinggi. mungkin boleh mundur kan setan dalam diri aku? mungkin.

ok sekian!

Comments

Popular posts from this blog

Terima kasih.

Salam dan heyyo ! biar rock sikit memalam ni. hikk. Terima kasih Allah. Terima kasih Mama. Terima kasih Ayah. Terima kasih kakak kakakku. Terima kasih semua ahli keluargaku. Terima kasih semua rakan rakanku. Terima kasih semua. Walaupun nadanya macam tengah buat ucapan perkahwinan Penguin dan Anjing laut jantan, tapi aku ikhlas dengan setiap patah yang aku cuba tuliskan disini. Aku manusia biasa. Aku sentiasa, setiap saat buat salah. Jadi semua, Maafkan aku kalau ada salah silap. Terngumpat, Terhina, Terkeji, Terkasar bahasa, Terguris hati. Segala galanya. Maafkan aku kalian. Maafkan aku. Aku insan biasa. Aku manusia lemah. Hmm, ayat di atas mungkin ayat ombak rindu sikit. tapi ikhlas di hati silalah menjiwainya walaupun macam jiwang sikit. hikk. mukadimah yang sangat panjang yer tak. saje, nak bagi cikgu nampak. hikk. Doa kan aku sentiasa suceed dalam SPM dan hidup yang mendatang, Aminn, Terima kasih bagi sesiapa yg wish. Sekian saje. Assalamualaikum. May Allah bless. piece !

maybe because i am a sentimental person?

hi,  some days had pass not too peacefully. as i came back from malaysia. many things need to be done asap. but, my mind and soul were not working at the same time. my mind is not in malaysia. maybe because i am a sentimental person? semasa aku buat assignment yang berkurun, otak aku tak berfungsi seolah tak menerima apa yang sedang berlaku sedangkan perkara di sana sudah berlalu tapi seolah dia sedang berlaku sekarang dan aku seronok mengimbau nya kembali tanpa aku sedari, aku bukan di sana lagi. mungkin aku terlalu sentimental? sudah aku ingat kan diri aku, memori itu cukup indah. aku ingat mereka yang menolong aku. betapa takjub nya aku dengan mereka yang sudi menolong aku di saat aku susah di sana. sampai hati aku tak keruan rindu pada dia yang sudah tiada? tiada depan mata, seharusnya padam di hati. sampai aku tertanya, mengapa dia? sampai perasaan lalu, aku sudah tiada langsung tiada. mungkin aku terlalu memuja? tiada yang lain dapat melupakan dia sehingga hati aku m

Back to student life!

I'm back to student life! Felt so weird when there's no work to setlled down. Felt so awkward when I have to go to class after so long! Even more awkward surrounded with no familiar faces. Felt so weird when u have to do everything by yourself. Felt so weird when you have no friends at the moment. They were already friends since sem 1 but me who just came in. I cant blend in with them for this moment. Felt so so so so awkward. depa dengan depa jaaa. cheq ghasaa sepi sungguh. So for now I'm just with my housemates.  Now move to subjects that I took for his sem (sem 3)! ANIMATION! Erhhhhhh!! We never can get along. I hate it since forever! Plus with interface design. aiyohhhhhhhh! I'm just hoping for the best. REDHA!  Gems! this one also has been in my mind like for days!!! Ive been thinking whether i can complete 180 gems or not?! for 2 years. of course i have to complete everything before fyp (final year project) If tak complete kan, kena bayar........ bukan rm5,