Skip to main content

23 Tahun

Sedar tak sedar aku dah genap 23 tahun. Conversation aku dengan kawan kawan dah sangat lain sekarang. Kalau dulu, lepak, karok, tanya assignment dah siap ke belum, nak kumpul ramai baru onz lepak. Sekarang, conversation kami, cakap pasal persiapan khawin, pi event Jom Khawin dekat SACC nun sana. Jangan rancang apa apa untuk keluar yang complete. Just go with the flow. Macam haritu, 30 Mac, just nak pi wedding kawan kolej kami ja, tup tup, impromptu, Naim ajak pi Putrajaya ada food fest and hot air balloon, kitorang onz teruss! Alang alang ada limah nisa. Aku n min dah selalu kua sesama so takda masalah pon jumpa.. Budak dua ekot tu hmmmmmmm HAHAHAHA! Nisa bawak sekali pakwe dia, sebab memang planning pi Jom Khawin event tu, so kami drag pi sana dulu baru pi PJ. Impromptu sangat!! Dapat pi dua dua sekali. Aku sangat sangat la happy. Allah tu sangat baik. Moga ada kebaikkan di setiap saat. Sat gi, Nisa n Min nak kawen. Tinggal aku n limah sendu dua ekoq. HAHAHAH!

.

Bila kami duk sama sama, aku sedaq yang conversation kitorang dah lain sangat! Macam dewasa dewasa sangat. Cakap pasal kawen. What do you expect bila seketul Aimi cakap pasal bende ituww. Pastu dengan bestfriend nak kawen nya another 2 years. Dua2 member nak kawen lagi 2 tahun. moga segalanya dipermudahkan, walaupunnnn sedihhh ghaso eh..

.

Cakap lah dengan aku, siapa tak sedih member dari zaman hingusan, tetiba nak kawen. KIta tengok segala preparation. I am happy for them but there's always bitter in my heart. In shaa Allah, aku pulun segala tenaga, jika ada kelapangan masa utk menolong mereka yg sudi. Padahal, takdak lah tua pon kan 23 tu HAHAHAHAH! Most of my friend dah kawen, tapi aku takdak rasa sedetik pon nak kawen. Mereka sangat sedia, but I am totally not ready at all! HAHAHA dengan perangai semenggah aku ni, HELOK sangat ke nak kawennnn??!! Maun kena gelak dek semua orang.. kekekekeke!

.

Life aku penuh busy dengan assignments, anak buah buahan, sibuk betulkan diri sendiri. SO many issues in myself yang tak boleh resolve.. Which, I kind of felt depressed about it. LOL. Suicide thoughts banyak dah dalam kepala otak. Tapi mohon lah jangan jadi setan, Aimi. HAHAHA... Bahaya! Sekarang, aku jadi lebih insecure, jadi lebih conserved. Eh, sekarang je ke ek? kakakaka! Mohon doa yang baik baik.

.

Sekian post pada tahun 2019.. Aku ada forum esok, oh my god..... haih. K, bye!

Comments

Popular posts from this blog

Terima kasih.

Salam dan heyyo ! biar rock sikit memalam ni. hikk. Terima kasih Allah. Terima kasih Mama. Terima kasih Ayah. Terima kasih kakak kakakku. Terima kasih semua ahli keluargaku. Terima kasih semua rakan rakanku. Terima kasih semua. Walaupun nadanya macam tengah buat ucapan perkahwinan Penguin dan Anjing laut jantan, tapi aku ikhlas dengan setiap patah yang aku cuba tuliskan disini. Aku manusia biasa. Aku sentiasa, setiap saat buat salah. Jadi semua, Maafkan aku kalau ada salah silap. Terngumpat, Terhina, Terkeji, Terkasar bahasa, Terguris hati. Segala galanya. Maafkan aku kalian. Maafkan aku. Aku insan biasa. Aku manusia lemah. Hmm, ayat di atas mungkin ayat ombak rindu sikit. tapi ikhlas di hati silalah menjiwainya walaupun macam jiwang sikit. hikk. mukadimah yang sangat panjang yer tak. saje, nak bagi cikgu nampak. hikk. Doa kan aku sentiasa suceed dalam SPM dan hidup yang mendatang, Aminn, Terima kasih bagi sesiapa yg wish. Sekian saje. Assalamualaikum. May Allah bless. piece !

dikala.

Dikala semua tertanya dimana kepergian ku yang dahulu. juga aku tertanya diri aku ini sebenarnya yang mana. adakah aku benar atau aku ini yg salah sebenarnya? biarkan aku dilapuk zaman tanpa ada yang sedar aku juga wujud. bercerita berdua bersama kawan ku, dikala aku kecil hingga dewasa yang mana, semua memilih rupa dan kerana pembesaran itu juga aku menjadi seperti mereka padahal, aku tidak sepatutnya begitu. jadi itu persoalan aku, adakah aku benar atayu hanya memalsu kan keadaan. cakap soal hati, lama juga aku kaburkan diri dari bertanyakan soal itu tapi ada ura ura mimpi yang sering datang malah macam boleh merasainya sendiri. aku bingung. mungkin setan semata bak kata kakak ku? siapa pun dia harapnya dia ada common sense dan ada sabar yang tinggi. mungkin boleh mundur kan setan dalam diri aku? mungkin. ok sekian!

Dia

Dia keliru utk patahkan sayap, Padahal dia boleh pasang semula; Utk tak goyah, Utk tak punah. Dia takut untuk membawa sendiri, Padahal dia boleh untuk berjalan perlahan, Supaya; Tak rapuh dan bersedia, Tak takut dan sentiasa deria. Konklusi; dia sangat rapuh tapi dia tahu dia ada penguat iaitu Dia.