Skip to main content

easy.


Beberapa hari yang lalu, mungkin disaat bulan mengambang aku jiwa kacau sikit. Dan ini melibatkan hati dan perasaan.  Dan sekarang.. Alhamdulillah, semakin baik. tapi masih belum melupakan. Memaafkan? dah lama. XD Tapi hati makin terubat sikit demi sikit. Dah kukatakan khonnnn.. perlahan-lahan. bagi aku masa. dan masa makin memberi peluang. Allah buka hati aku. Terima kasih Allah. Manusia itu patut bersyukur atas hidupnya. Bukan sebab aku atau apa. sebab dia. iya, dia. goodluck wahai dia.

kepada simpulan ini, hidup bukan hanya dan ketika 17 tahun sahaja.. melainkan sudah ajalnya. itu urusan Allah. Menilai sesuatu itu mungkin tak salah. MUNGKIN ya. aku pun tak pasti. tapi dengan menyatakan perkataan itu seperti awak tahu masa depan. tak salah mereka masa depan. tapi Allah sahaja yg tau segalanya. ALLAH SAHAJA. bukan manusia, sayang. Take a note. Cinta di waktu sekarang tak bermakna cinta pada masa depan. Kasih zaman sekarang tak bermakna kasih zaman akan datang. Sayang akan datang tak semestinya sama akan sayang untuk seterusnya. Take it as my note. Kau bercinta mana pun lah, kau berjanji mana pun lah, kau dekat macam mana pun lah.. kalau Allah kata TAK, bermakna tak lah. Kalau kau benci mana pun lah, kau lari mana pun lah, kau gaduh mana pun lah, kau baik gaduh mana pun lah.. kalau Allah memang tetapkan untuk kau, dia itu untuk kau. PLEASE, APA YG AKU CAKAP BUKAN UNTUK MENGHINA ATAU MENCACI. SEMUA PESANAN UNTUK DIRI INI JUGA. INGAT, AKU PUN PENDOSA YG SELALU BUAT SALAH SEBAB AKU PUN MANUSIA, SAYANG. That is why mak aku cakap.. jangan benci sangat, mungkin satu hari dia untuk kita. jangan suka sayang sangat, nanti membenci. Sayang tak semestinya memiliki, baby baby ku. tak semestinya dia untuk kau. Sama-samalah kita memperbaiki diri. okay semua? bagus, anak murid. kuikui. hidup kena sempoi. ni muda-muda lagi nk stress pasal relationship ni, tak macho betul. =)

OKAY ! dah dah. stop cerita ini. sorry kalau ada salah silap, kalau ada yg terasa. tak berniat. cuma mahu menegur. TOLONG ELAKKAN TYPICAL MALAYSIAN YANG INI : "ELEH, KAU PUN BUAT MCM TU, NAK NASIHATKAN ORANG. UBAH DIRI DULU." it is so typical, guys. like seriously ! yes, i'm doing mine. ALWAYS !  always, baby. aku selalu buat salah. tegur aku tapi JANGAN MENGHINA. jangan pernah menghina. kau rimas aku tegur kau? aku tegur sebab AKU TAKNAK DISOAL DEKAT DUNIA SANA. dan aku TAK pernah kata yang aku baik, aku tak pernah kata aku tak buat salah, aku tak pernah kata yg aku tak pernah mencuba buat sesuatu yg diluar jangkaan. AKU TAK PERNAH KATA. Tolong lah.. tak payah nak ASSUME BENDA YG KAU TAK PASTI. MENYEBARKAN BERITA YG KAU TAK PASTI. seperti.. A CERITA KAT B. B DAH JANJI TAKKAN BAGITAU SESIAPA. KEESOKAN HARINYA, BERITA ITU TERSEBAR LUAS, DAN B TINGGALKAN A SORANG-SORANG MACAM TAK PERNAH KENAL. DAN TAK LAMA LEPASTU BOLEH PULAK BAIK. fulamak. hahahaha. siapa kata aku tak fikir semua tu? sampai sekarang even benda dh lepas. tapi.. aku watlek. aku fikir tahun ni aku spm. so kita kena chill kan diri. sama-sama mematangkan diri. dan, noktak yer sekalian.

ASSALAMUALAIKUM. SORRY SEKALI LAGI. =D


Comments

Popular posts from this blog

Terima kasih.

Salam dan heyyo ! biar rock sikit memalam ni. hikk. Terima kasih Allah. Terima kasih Mama. Terima kasih Ayah. Terima kasih kakak kakakku. Terima kasih semua ahli keluargaku. Terima kasih semua rakan rakanku. Terima kasih semua. Walaupun nadanya macam tengah buat ucapan perkahwinan Penguin dan Anjing laut jantan, tapi aku ikhlas dengan setiap patah yang aku cuba tuliskan disini. Aku manusia biasa. Aku sentiasa, setiap saat buat salah. Jadi semua, Maafkan aku kalau ada salah silap. Terngumpat, Terhina, Terkeji, Terkasar bahasa, Terguris hati. Segala galanya. Maafkan aku kalian. Maafkan aku. Aku insan biasa. Aku manusia lemah. Hmm, ayat di atas mungkin ayat ombak rindu sikit. tapi ikhlas di hati silalah menjiwainya walaupun macam jiwang sikit. hikk. mukadimah yang sangat panjang yer tak. saje, nak bagi cikgu nampak. hikk. Doa kan aku sentiasa suceed dalam SPM dan hidup yang mendatang, Aminn, Terima kasih bagi sesiapa yg wish. Sekian saje. Assalamualaikum. May Allah bless. piece !

dikala.

Dikala semua tertanya dimana kepergian ku yang dahulu. juga aku tertanya diri aku ini sebenarnya yang mana. adakah aku benar atau aku ini yg salah sebenarnya? biarkan aku dilapuk zaman tanpa ada yang sedar aku juga wujud. bercerita berdua bersama kawan ku, dikala aku kecil hingga dewasa yang mana, semua memilih rupa dan kerana pembesaran itu juga aku menjadi seperti mereka padahal, aku tidak sepatutnya begitu. jadi itu persoalan aku, adakah aku benar atayu hanya memalsu kan keadaan. cakap soal hati, lama juga aku kaburkan diri dari bertanyakan soal itu tapi ada ura ura mimpi yang sering datang malah macam boleh merasainya sendiri. aku bingung. mungkin setan semata bak kata kakak ku? siapa pun dia harapnya dia ada common sense dan ada sabar yang tinggi. mungkin boleh mundur kan setan dalam diri aku? mungkin. ok sekian!

Dia

Dia keliru utk patahkan sayap, Padahal dia boleh pasang semula; Utk tak goyah, Utk tak punah. Dia takut untuk membawa sendiri, Padahal dia boleh untuk berjalan perlahan, Supaya; Tak rapuh dan bersedia, Tak takut dan sentiasa deria. Konklusi; dia sangat rapuh tapi dia tahu dia ada penguat iaitu Dia.