Skip to main content

Short sentences, hard to say..

second post for today.. asyik terbayang bayang. asyik tertanya tanya yg jawapannya masih terngiang ngiang. certain people knows this story. nahhh, only Ati knows it. ;) We have same feeling. Untuk satu kenangan pahit mengahancurkan segala yang manis. Untuk satu berita, menghancurkan hati yg menerimanya. Untuk satu perbuatan, menghancurkan kepercayaan dalam hati. Untuk satu persahabatan, hancur segala kisah manis. Short sentence but hard to say.. that is 'SORRY'.

Dua tahun.. dua tahun itu banyak berlaku pada diri ini. yang hanya mengisahkan tentang benda yang sama. diselang masa yang semakin cepat, kejadian itu langsung tak dapat dihapuskan. walaupun manusia di bumi ini sering berkata "weh, dah dua tahun benda tu. lupakan je lah".. sigh.. untuk manusia itu, terima kasih atas pendapat anda, whoever are you, i'm not appointing to some people naa. Anda tak faham situasi ni, anda tak faham perasaan ini. Noktah.

Untuk manusia itu, terima kasih atas segala kenangan pahit yg kau dah beri. segala pahit ku telan. segala pahit ku simpan. segala pahit ku tempuh seorang diri tanpa ada siapa di sisi. Untuk manusia ini, terima kasih kerana selalu ada di samping aku saat kejadian itu berlaku.. tapi di saat kita rapat, segalanya aku kongsikan tersebar luas dan nama Aku menjadi satu pendusta. sehingga dua tahun itu aku sendiri tak kenal siapa aku, apa yg perlu aku buat. Seminggu itu penuh dengan air mata. Seminggu itu penuh dengan drama diri sendiri. Setahun itu penih dengan cacian. Setahun itu aku kenal siapa kawan siapa lawan. Setahun itu aku tahu siapa wangi siapa busuk. Setahun itu aku cuba bina kekuatan.

Dua tahun itu kepercayaan aku langsung musnah. Aku mungkin tak pernah cakap. Aku mungkin senyum. Aku mungkin mendengar semuanya kata kau. Tapi hati ini sering berkata cukup satu kepercayaan aku bagi pada kau. cukup sekali aku bagi. tiada kedua kalinya. Terima kasih atas segalanya.

Untuk manusia ini, di sudut hati yang dalam, ingin meminta kemaafan. Ingin aku bertanya pada diri kau yg tak pernah aku terfikir nak minta maaf. Langsung tak boleh dengar nama kau, macam mana nak minta maaf? Langsung tak boleh tengok nama kau, macam mana nak minta maaf? Langsung tak boleh nampak kewujudan kau, macam mana nak minta maaf? Hati ini sangat sakit hati. Allah sahaja yg tahu. tapi..

Tapi aku perlu bersikap profesional. aku perlu ada sikap 'ek eleh chill lah'. bak kata ati, lepak ah. hahhahaha.  Koyak selama dua tahun tak mampu aku nak cakap chill chill ni. jadi kebuntuan masih ada sampai sekarang. persoalan masih belum ada jawapannya. Allahu, beri aku jawapan. Hati terlalu sakit, ego.

Comments

Popular posts from this blog

Terima kasih.

Salam dan heyyo ! biar rock sikit memalam ni. hikk. Terima kasih Allah. Terima kasih Mama. Terima kasih Ayah. Terima kasih kakak kakakku. Terima kasih semua ahli keluargaku. Terima kasih semua rakan rakanku. Terima kasih semua. Walaupun nadanya macam tengah buat ucapan perkahwinan Penguin dan Anjing laut jantan, tapi aku ikhlas dengan setiap patah yang aku cuba tuliskan disini. Aku manusia biasa. Aku sentiasa, setiap saat buat salah. Jadi semua, Maafkan aku kalau ada salah silap. Terngumpat, Terhina, Terkeji, Terkasar bahasa, Terguris hati. Segala galanya. Maafkan aku kalian. Maafkan aku. Aku insan biasa. Aku manusia lemah. Hmm, ayat di atas mungkin ayat ombak rindu sikit. tapi ikhlas di hati silalah menjiwainya walaupun macam jiwang sikit. hikk. mukadimah yang sangat panjang yer tak. saje, nak bagi cikgu nampak. hikk. Doa kan aku sentiasa suceed dalam SPM dan hidup yang mendatang, Aminn, Terima kasih bagi sesiapa yg wish. Sekian saje. Assalamualaikum. May Allah bless. piece !

dikala.

Dikala semua tertanya dimana kepergian ku yang dahulu. juga aku tertanya diri aku ini sebenarnya yang mana. adakah aku benar atau aku ini yg salah sebenarnya? biarkan aku dilapuk zaman tanpa ada yang sedar aku juga wujud. bercerita berdua bersama kawan ku, dikala aku kecil hingga dewasa yang mana, semua memilih rupa dan kerana pembesaran itu juga aku menjadi seperti mereka padahal, aku tidak sepatutnya begitu. jadi itu persoalan aku, adakah aku benar atayu hanya memalsu kan keadaan. cakap soal hati, lama juga aku kaburkan diri dari bertanyakan soal itu tapi ada ura ura mimpi yang sering datang malah macam boleh merasainya sendiri. aku bingung. mungkin setan semata bak kata kakak ku? siapa pun dia harapnya dia ada common sense dan ada sabar yang tinggi. mungkin boleh mundur kan setan dalam diri aku? mungkin. ok sekian!

Dia

Dia keliru utk patahkan sayap, Padahal dia boleh pasang semula; Utk tak goyah, Utk tak punah. Dia takut untuk membawa sendiri, Padahal dia boleh untuk berjalan perlahan, Supaya; Tak rapuh dan bersedia, Tak takut dan sentiasa deria. Konklusi; dia sangat rapuh tapi dia tahu dia ada penguat iaitu Dia.